Jak założyć biuro rachunkowe

Porady prawne. Doradcy.

Jak założyć biuro rachunkowe

Postautor: Księgowa » piątek 02 lis 2012, 13:15

Pracuję od dwóch lat w księgowości uczelni wyższej. Niestety uczelnie się przekształca i pójdę na bruk. Pomyślałam, że mogłabym otworzyć swoje biuro księgowe. Na początek mam 3 klientów zapewnionych - znajome małe firmy rodzinne. Może nie zarobię dużo od razu, ale powoli powinno się rozwinąć coś.

Wiecie może czy są jakieś niezbędne wymogi do tego, żeby rozpocząć działalność jaką planuję. Prawo reguluje takie kwestie ?
Księgowa

Czy opłaca się prowadzić biuro rachunkowe

Postautor: Biuro » niedziela 02 gru 2012, 12:33

Z jakiego miasta jesteś ? Mam podobny dylemat jak Ty. Zastanawiam się też czy na początku takie biuro jest opłacalne. Zapewne koszty można ograniczyć prowadząc je w domu, ale do nowych klientów trzeba wyjść z lokalizacją w mieście.
Ja jestem ze Szczecina. Gdybyś mieszkała w tym rejonie to może spotkałybyśmy się wymienić spostrzeżeniami ?
Biuro

Re: Jak założyć biuro rachunkowe

Postautor: szcunM » środa 12 gru 2012, 15:25

na spotkania z klientami można wynająć biurko na godziny - to też jest jakieś rozwiązanie, jak się początkowo nie ma zbyt dużego budżetu
szcunM

Postautor: blanka.win » czwartek 07 mar 2013, 12:14

a posiadasz Licencję Ministra Finansów? bo aby założyć biuro rachunkowe trzeba być licencjonowanym księgowym lub zatrudniać kogoś kto taka licencję posiada...bez tego ani rusz
blanka.win

Postautor: kolega1975 » środa 01 maja 2013, 12:52

W panującym kryzysie to bardzo trudny biznes. Kuzynka też spróbowała i ciężko jej idzie. Ostatnio nawet wróciła do domu rodzinnego, bo nie była w stanie się utrzymać "na swoim". Nie wiem jak w innych miastach, ale we Wrocławiu jest ciężko. Coraz więcej firm się zamyka, więc ... radzę to dobrze przemyśleć. ;)
kolega1975

Postautor: nowaKsiegowa » czwartek 24 paź 2013, 09:00